Tuesday, April 13, 2010

seketika di kedai basikal

yup...aku ke kedai basikal di pekan....bukan aku yg pakai basikal atau bukan untuk membeli basikal....cuma tuan tanah kedaung ku yang mencari barang-barang basikal bmx...katanya cari barang lama...jadi...berkelana aku seketika di situ..memerhatikan gelagat manusia yang lalu lalang...ada yg sedang menanti basikal yang sedang di baiki..aku menanti si suami :)

ada yang sedang tawar menawar dengan harga basikal yang ingin dibeli...basikal buat anak mungkin...kerana sepasang suami isteri itu telah membeli sebuah basikal...lalu dibawa pulang menaiki motosikal..sayu aku lihat...(aku terlalu melankolik...boleh bermain dengan hati pula..seakan sedih)....usaha nya untuk membawa pulang basikal itu buat anak di rumah...satu kisah di situ...yang bermain di hatiku..kesian nya .....perasaan apakah itu....entah..tidak aku tahu...

di tepi jalanan...mereka saling menyapa...jadi...mereka saling kenal mengenali....mungkin Pekan itu kecil..jadi kenal sudah dengan orang-orang yang ada di keliling nya...
basikal itu lebih mudah...jadi pengangkutan basikal masih relevan di bandar kecil ini....kerana kedai basikal ini mampu untuk bertahan..di mana ada permintaan pasti tidak akan ada kerugian...

pelajar sekolah berbasikal,apek ke kedai juga berbasikal....jadi mana ada kerososakan...ke kedai basikal itu juga yang akan dituju....

tapi aku tenang memerhatikan gelagat di keliling ku..damai

No comments:

Post a Comment