Sunday, June 20, 2010

a walk to remember

wah...tajuk nya..menarik..seperti cerita kan....
aku ke stong rabu malam khamis lepas...alhamdulillah...aku ke sana lagi....untuk sampai ke kem...jenuh berpeluh...maklum lah..aku tetap muatan berat...walaupun makanan tidak perlu aku bawa....tapi aku lah tukang masak itu...begitu lah aku....andai lambat langkah memasak nya...biar aku yang turun bersilat di dapur...supaya tidak lapar perut semua...aku tahu..anak-anak ini orang-orang baru dalam dunia ini...tingkah nya pasti lambat...tidak ketahuan apa yang perlu di laku kan....jadi..aku yang tua..atau atas nama seorang yang bertanggung jawab menjaga mereka...jadi tugasku menyediakan makanan untuk hari yang pertama..selepas itu..biarlah mereka bertatih sendiri...belajar erti semua yang aku rasa...menambah ilmu di dada sendiri...lebih memahami dan mengetahui apa yang perlu ada...bukan lagi penuh dengan kurang itu dan ini barang nya....andai rencah kurang..pasti variasi menu agak terbatas....cuma aku...semestinya tidak akan rasa itu semua...ape yang perlu aku telah bawa

3hari bersama mereka....aku yang kalut sendiri..mengomel sendiri...semua mahu jadi ketua....masa jangan di lihat ..jangan berjanji masa dengan mereka...tiada yang tepat...aduh...pemimpin apa itu sedangkan "leader" perlu kan "leading" bukan semua yang jadi ketua....begitu lah tingkah anak emas U mungkin....semua nya rasa hebat...aku tinggalkan kisah mereka...moga mereke belajar dari pengalaman.....aku doakan semua baik-baik belaka..

ke kem itu lagi menggamit banyak memori...tempat yang sentiasa ada rasa ingin untuk pergi....ada yang menarik-narik ke sana...mungkin enak mandi manda itu tetap bersisa....damai dan tenang aku di sana...masa "me time " juga...boleh dikatakan begitu..bermanja dengan alam..aman damai..letih pasti ada...tapi biarkan...indah nikmat allah ciptakan...terasa kerdil hamba mu ini dia atas muka bumi mu...syukur kerana aku masih di beri peluang lagi untuk melihat keindahan ciptaan mu....

mengenali seorang teman...dalam beberapa minit menjadi akrab...aneh...bagaikan ada "chemistry"jadi otak nya sama..tetap gila-gila....punya impian sama...mahu sebuah X6....teman bersembang di waktu sebelum tidur...pelbagai cerita dan angan-angan...banyak persamaan di situ..jadi aku masih betah berada di situ..ku fikirkan dari awal aku tidak betah untuk semua nya..kemana harus ku bawa diri andai teman yang mengiringi itu tidak gila seperti aku....tapi "thanks mate!!!don't forget my X6...moga itu hadiah dari mu"


ku sambung lagi nanti

nota kuku tercabut: hati ini tenang...segar...seperti penuh semangat

No comments:

Post a Comment